Fun food Fellini

Een nieuwe uitdaging, dat is wat ik wilde. En waarom zou ik dat niet zoeken in het werk dat ik zo goed ken? Horeca!

De eerste stap hierin was een restaurant vinden waar ze vacatures vrij hadden. Gelukkig hoefde ik niet lang te zoeken en kwam het restaurant voorbij waar ik al een aantal keer gegeten had en stiekem al over droomde om daar te werken: Fellini, een Italiaans restaurant zonder teveel pizzeria te zijn waar de avond van de gast in het teken staat van je eigen ‘film’ regisseren.

Maar daarvoor had ik mijn CV en sollicitatiebrief nodig. Probleempje was dat deze niet echt up-to-date was, ik had hem namelijk al jaren niet nodig gehad. Luxe-probleempje dus. Na een paar dagen stuntelen kreeg mijn CV en bijbehorende sollicitatiebrief de uitstraling die ik wilde en drukte ik met trillende vingers op de ‘send’ knop.

Na een paar dagen nagels bijten werd ik enthousiast gebeld door de assistent-bedrijfsleider met een aantal vragen. “Ben je niet bang om je sociale leven kwijt te raken?”.. Tja, dat wel maar daar stond weer werken op de horeca-vloer tegenover: worth it!

Dus na een kort maar bondig sollicitatiegesprek mocht ik een proefdienst draaien. En ik moet eerlijk zeggen dat het weer wennen was, zware borden tillen, een tafel van 4 zo snel mogelijk leeghalen, dienbladen met volle flessen rondbrengen, rekening houden met rondrennende kinderen en dat in combinatie met de Italiaanse namen van de gerechten die op de kaart staan.. Het was een uitdaging, maar 1 die ik graag aan ga.

Na een paar uur, en nog wat stressvolle minuten wachten, kreeg ik het verlossende woord van de bedrijfsleider: ik was aangenomen, yes!

Dus lieve mensen, willen jullie een geslaagd avondje uit, met heerlijke wijnen, fijne anti-pastis en topbediening. Kom dan snel naar: http://www.fellini-assen.nl!

IMG_1037.jpg

Geef een reactie

