Healing powers of nature

Als kind was ik nooit zo dol op de natuur. Als echt ‘meisje-meisje’ wilde ik niet vies worden en buiten spelen deed ik pas wanneer ik mezelf in een overal met laarzen en handschoenen had gehesen. Maar toen ik op mezelf ging wonen en mijn eerste plant kocht begon mijn passie voor de natuur. Het zorgen voor die plant zorgde ervoor dat ik rust kreeg en op dat moment nergens aan dacht behalve aan de wonderlijke kracht van de plant. Het enige wat ik hoefde te doen was een mooie plek ervoor zoeken en zo nu en dan wat water geven. En hoe gestrest mijn leven op dat moment ook was, die plant bleef maar groeien. Zo bijzonder!

En zo ontstond mijn liefde voor de natuur. En nu zie ik die kracht overal. In een vogel die ik hoor fluiten wanneer ik mijn dagelijkse wandeling maak, of de eerste lente bloemen die door de grond omhoog groeien en zelfs het moment wanneer de bladeren van de bomen beginnen te vallen omdat de herfst in aantocht is. I love it!

Natuur is er altijd geweest en zal er altijd zijn. We moeten het dan ook niet onderschatten en er goed voor (blijven) zorgen. Zonder die zorg verdwijnen de mooie bomen die schaduw geven in de zomer, de bijen die ervoor zorgen dat we honing in onze kunnen thee doen en de bloemen die we op onze tafel zetten. En nog zoveel meer moois.

Natuur heeft een helende kracht zonder dat we het door hebben. Wees er lief voor!

IMG_0359.jpg

Geef een reactie

