Whiskey festival 2017

Afgelopen maart verraste ik mijn moeder en grootvader, van wie ik mijn liefde voor whiskey heb gekregen, met kaartjes voor het Whiskey Festival in Groningen.

Voor mijn grootvader een hele onderneming, want zoals te lezen was heeft hij een zware periode achter de rug met veel ziekenhuis bezoeken. Des te meer reden om hem eens lekker te verwennen nu hij weer thuis was en van zijn glaasje whiskey kon genieten!

We besloten om al vroeg te gaan om de drukte vermijden. Alleen dachten meer mensen zo slim te zijn en was het ook om 11.30 al aardig druk op het festival. Gelukkig was mijn grootvader zo slim om zijn rollator mee te nemen voor het geval hij niet meer kon lopen en daarmee dwong hij mensen om aan de kant te gaan. Hoe vaak zie je nou een oude man, met zijn knal-paarse rollator whiskey drinken op een festival waarbij de oudste persoon misschien nog net geen 50 was?

Bij binnenkomst kreeg iedereen een glas met logo van het festival waarmee je bij de verschillende stands van alles lekkers kon proberen. Zelfs heb ik vooral erg genoten van de man die er stond met zijn persoonlijke whiskey collectie. Bijna geen enkele fles kon je nog vinden in de winkels, of online en wij mochten alles proeven. Dankzij mijn grootvader, die de man inspireerde om uitgebreid te vertellen over zijn passie.

Gelukkig waren er ook verschillende stands met lekkers te eten, want whiskey op een (op ontbijt na) lege maag valt lekker zwaar. Veel verschillende soorten kaas die heerlijk paste bij de whisky’s. Maar ook veel producten waar whiskey in verwerkt was. Zo heb ik een potje mosterd meegenomen uit Denemarken waar whiskey in verwerkt is. Heerlijk op een donkere boterham met kaas..

Al met al was het een zeer geslaagde middag en de glimmende oogjes van mijn grootvader maakte het helemaal af! Volgend jaar zijn wij weer van de partij!

Geef een reactie

